Sisuosa
Vaatamisi: 1,759
Varasemale uurimistööle viitamine – kirjeldav
{Ava loetelu}
- {mis aastal} läbi viidud {mis} uuring võimaldas esmakordselt empiiriliselt analüüsida {mida}
- üks olulisemaid selleteemalisi uurimusi on {autor aasta} väitekiri, kus on vaadeldud …
- {mis teemal} on viimastel aastatel valminud ka kaks magistritööd …
- {autor} et al. {aasta} viisid läbi uuringu {kelle} seas
- {autori} et al. {aasta} uuringus uuriti inimeste teadlikkust {millest}
- eespool on olnud juttu {millest}, kuid täpsemalt on uuritud ka {mille} mõju just {kellele} {viited}
- {mille} mõju on uuritud ka {mis sihtrühmal}, kus selgus, et … {viide}
- {mille} seost {mille} ja {millega} on uuritud ka {mis} ka {mis} testiga {autor aasta}
- lisaks {mille} mehhanismidele on uuritud ka {mille} seost {mille} ja {millega}
- seda küsimust lahati {autori} et al. uuringus, mille käigus vaadeldi {keda} eesmärgiga võrrelda {mida}
- {autori} et al. {aasta} uuringus osales {mitu} {mis eriala esindajat}, kellest {mitu} olid mehed ja {mitu} naised
- samasugust metoodikat kasutati ka {autori} et al. {aasta} uuringus, mis keskendus {millele}
- uuringus osales {mitu} {mis} kriteeriumide alusel diagnoositud {mis} patsienti vanuses {mitu} aastat
- erinevad uuringud on tõestanud {mille} positiivset mõju {kellele} {viited}
- {mille} seosed {millega} on enamasti nõrgad, kuid uuringud on saanud erinevaid tulemusi
- viimastel aastatel on {mille} leidmiseks kasutatud põhiliselt {mis} lähenemist
Varasemale uurimistööle viitamine – eesmärgi järgi
{Ava loetelu}
- {autor} et al. {aasta} uuringu eesmärk oli hinnata {mille} mõju {kellele}
- {autor} et al. {aasta} viis läbi metaanalüüsi, mille eesmärk oli hinnata {mille} efektiivsust
- nende uuringu peamine eesmärk oli hinnata {mille} mõju {millele}
- uuringu eesmärk oli hinnata, kas {mis} vähendab {mida}
- {autor} et al. {aasta} uuringu eesmärk oli hinnata {mille} mõju {millele} {kelle näitel}
- selle uurimuse eesmärk oli selgitada välja {mille} sõltuvus {millest}
- {kus} viidi läbi uuring {autor} jt {aasta}, mille eesmärk oli selgitada välja {kelle} hoiakud {mille} suhtes
- {autori} ja {autori} {aasta} eesmärk oli uurida {mille} efektiivsust {mille} ravis
- {autori} ja {autori} {aasta} katse eesmärk oli uurida {mille} mõju {millele} {mis tingimustel}
- {autor} et al. {aasta} viisid läbi uuringu, mille eesmärk oli vaadelda {kelle} kohanemist {millega}
- {mis} aastal avaldati uuring, mille eesmärk oli välja selgitada {mille} esinemine {kus}
- {autor} et al. {aasta} koostas uuringud, kus osales {mitu inimest}, ning mille eesmärk oli välja selgitada {mida}
- sellest ajendatuna koostas {autor} {aasta} uuringu, mille eesmärk oli välja selgitada samaaegse {mille} ja {mille} mõju {millele}
- nende eesmärk oli anda ülevaade {mille} rollist läbi ajaloo ning määratleda {mille} funktsioon tänapäeval
- {autor} et al. {aasta} viisid {kus} läbi uuringu, mille eesmärk oli analüüsida {mida}
- {mis aastal} läbi viidud uuring {autor} et al., mille eesmärk oli hinnata {mille} mõju {kellele}, jagas vaatlusalused {mitmesse} rühma
Varasemale uurimistööle viitamine – tulemuste järgi
{Ava loetelu}
- Varasemad uuringud on näidanud, et … ({autor} jt {aasta})
- {autori} et al. {aasta} uuringus, kus käsitleti {mille} põhjuseid, toodi enim välja {mida}
- {autori} et al. {aasta} uuringus leiti, et {kelle} erinevused {mis} skaalal olid koguni 66% tõenäosusega poiste kasuks
- Leiti, et naised saavutasid {mille} äratundmisel paremaid tulemusi kui mehed
- erinevad uuringud on näidanud, et {kes} on {mille} poolest aktiivsemad kui {kes} {viited}
- {autori} {aasta} uuring näitas, et … . Peale selle leiti, et …
- {mille} ja {mille} vahel kehtib {autori} et al. {aasta} uuringus välja toodud seos
- {autori} ja {autori} {aasta} {kus} läbi viidud uuringu tulemused näitasid, et …
- {autori} et al. {aasta} läbi viidud uuringu tulemused aga ei näita, et {mis} suurendaks {mida}
- uuringus leiti, et see on {mille} tekkepõhjuseks täiskasvanutel ja eakatel
- uuringus leiti, et {mis} ja {mis} moodustasid vastavalt 30% ja 70% kogu {mille} vajadusest
- {mis} meetodite abil on näidatud {autor} {aasta}, et {mis} on tunduvalt suurem, kui varem arvatud
- {kus} läbi viidud uuringus {autor} {aasta} leiti, et …
- {autor} {aasta} uuris {mille} esinemist {kus} ning leidis, et …
- uuringute tulemused on näidanud, et {mis} ei mõjuta {mida}, vaid vähendab {mille} tajumist {kelle} poolt {autor} {aasta}
- paljude uuringute (vt nt {autor} {aasta}) tulemused on näidanud, et {mille} manustamine võib parandada {mida}
- uuringud näitavad, et {mis} on nüansirikkaim meetod {mille} hindamiseks {autor} {aasta}
- {autor} et al. {aasta} on leidnud, et …
- mitmed maailma eri paigus läbi viidud uuringud {autor} {viide} {autor} {viide}; {autor} {viide} on näidanud, et …
- on näidatud, et mida suurem on {mis}, seda väiksem on {mis} {autor} {aasta}
- {mille} uuringud näitavad, et {kes} esitavad {mille} iseloomustamiseks üle {mitme} {mis} kategooria
- nimetatud raportis jõuti järeldusele, et …
- {autor} et al. {aasta} uuringus selgus, et {mis} on negatiivses korrelatsioonis {millega}
- hilisemas uuringus leidis {autor} {aasta}, et …
- lisaks on leitud ka seoseid {mille} ja {mille} vahel
- lisaks on leitud, et {mis} ohustab rohkem naisi kui mehi {autor} {aasta}
- {autor} jt (avaldamiseks esitatud) on sama materjali põhjal uurinud {mida} ning leidnud, et …
- {mitu} nädalat kestnud uuringus leiti, et {mis} vähendasid {mille} riski {mitu} protsenti
- {autori} uurimustest {aasta} tuleb välja, et mitmed {kes} on arvamusel, et …
- eri uuringute põhjal tehtud metaanalüüs {autor} et al. {aasta} näitas, et …
- {autor} ja {autor} {aasta} leidsid, et {mille} ja {mille} vahel ei ole olulist seost
- mitmes uuringus {autor ja autor} {aasta} {autor} et al. {aasta} on selgunud, et …
- vastavalt {autori} {mis aastal} läbi viidud uuringule on …
Varasemale uurimistööle viitamine – autoripõhine
{Ava loetelu}
- Töö autori arvates on {autor} {aasta} tabavalt märkinud, et …
- {autor} ja {autor} {aasta} hinnangul ei saa väita, et {mis} oleks iseloomulik vaid {kelle}
- {mille} rakendamise eelised leidsid tõendust ka {autor} et al. {aasta} uuringus, milles osales {mitu} uuritavat vanuses {mis}
- {autor} et al. {aasta} uuringus testiti {mitme} mees- ja {mitme} naissportlase {mida}
- Ka {autor} 7aasata} on märkinud, et {kes} on {kelle jaoks} väärtuslikumad ja neil on väiksem tõenäosus …
- {autor} ja {autor} on kirjutanud, et …
- Folklorist {eesnimi + perenimi} on kirjutanud, et …
- Kultuuriuurija {eesnimi + perenimi} {aasta} on järeldanud, et …
- Mainitud teemat on käsitlenud ka {autor} {aasta}, kes on kirjutanud, et …
- kuid juba {autor} ja {autor} {aasta} on kirjutanud, et …
- {autori} {aasta} arvates on tõenäoline, et …
- {autor} on märkinud, et {mis tingimuse} puhul on {mis} tüüpiline
- {autor} ja {autor} {aasta} on väitnud et …
Varasemale uurimistööle viitamine – teemapõhine
{Ava loetelu}
- õiguskirjanduses on märgitud, et …
- mõni aasta hilisemas uurimistöös on märgitud, et …
- osa autoreid on seisukohal, et … {autor} {aasta}; {autor} {aasta}
- osa autoreid, näiteks {autor} ja {autor} {aasta}, on seisukohal, et …
- on leitud, et {mille} suurenemisega muutub {mis} raskemaks, mis on otseselt seotud {mille} kvaliteedi langusega {autor} {aasta}
- nimetatud probleemid on otseselt seotud {mille} vähenemisega ja liigse {millega}, mis mõjutavad {mida} {autor} {aasta}
Varasemale uurimistööle viitamine – tõendamine
{Ava loetelu}
- seda kinnitab ka tõsiasi, et … {autor} {aasta}
- seda kinnitab ka fakt, et {mis katseisikute} rühmas paranes {mis}, kuid mitte {mis} {autor} {aasta}
- seda kinnitab ka {autori} {aasta} läbi viidud laiapõhjaline uuring {mis populatsioonis}, millest selgub, et …
- seda tõendab ka {autori} {aasta} uuring {kellega}, kus {millel} on negatiivne seos {millega} (p<0,05)
- positiivset seost {mille} ja {mille} vahel kinnitab ka {autor aasta} läbi viidud uuring
- seda kinnitab ka {kus} läbi viidud uuring {autor} {aasta}, mille kohaselt …
- seda kinnitab ka see, et …
- varasemalt on tõendust leidnud väide, et … {autor} {aasta}
Varasemale uurimistööle viitamine – süntees
{Ava loetelu}
- seega on võimalik eelnevalt välja toodud käsitlused jagada kaheks
- {autor} {aasta} mainib, et kuigi {autori} {aasta} nägemus {milles} on tihedalt seotud {mille} tüüpidega, ei seleta teooria seda, kuidas …
- siinse töö autori arvates jagunevad nende lähenemisviisid kaheks
- erinevalt eelmisena mainitud uuringust ei leidnud {autor} ja {autor} statistiliselt olulist korrelatsiooni {mille} ja {mille} vahel
- mitmed uurimused {autor} {aasta}; {autor} {aasta}, mille eesmärk oli hinnata {mida}, on leidnud, et …
- uurimuses {autor} {aasta}, kus {tehti mida}, leiti aga et …
- hilisemad uuringud {autor} et al. {aasta} ja {autor} {aasta} on seda väidet kinnitanud
- nende uurimuste põhjal võib järeldada, et …
- seega nende uurimuste põhjal saab väita, et ….kirjeldatud uurimuste tulemuste põhjal saab väita, et …
Varasemale uurimistööle viitamine – kriitika
{Ava loetelu}
- kuigi varasemalt on väidetud, et …. , ei ole siinse töö autori hinnangul tegemist {millega}
- siinse töö autori arvates on {autor} osaliselt minetanud allikakriitilise lähenemise
- paljude {mis} uuringute tulemusi ei saa pidada täielikult usaldusväärseks, sest …
- autori arvates on seesugune tõlgendus ebaõige, sest …
- siinse töö autori arvates ei tundu väidetu tõenäoline, kuna …
- siiski pole {autori} {aasta} analüüs siinse töö autori arvates objektiivne, sest …
- kui siiani on arvatud, et {mis} ja {mis} on omavahel seotud, lükkavad värskemad uurimused {autor} {aasta} selle ümber
- samas ei saa siinse töö autor nõustuda {autor} {aasta} käsitlusega, mille järgi on …
- seetõttu ei saa väita, et {autori} {aasta} eeldused kehtiksid ka {mille} puhul
- kuigi varasemalt on väidetud, et …. , ei ole siinse töö autori hinnangul tegemist {millega}
- siinse töö autori arvates on {autor} osaliselt minetanud allikakriitilise lähenemise
- paljude {mis} uuringute tulemusi ei saa pidada täielikult usaldusväärseks, sest …
- autori arvates on seesugune tõlgendus ebaõige, sest …
- siinse töö autori arvates ei tundu väidetu tõenäoline, kuna …
- siiski pole {autori} {aasta} analüüs siinse töö autori arvates objektiivne, sest …
- kui siiani on arvatud, et {mis} ja {mis} on omavahel seotud, lükkavad värskemad uurimused {autor} {aasta} selle ümber
- samas ei saa siinse töö autor nõustuda {autor} {aasta} käsitlusega, mille järgi on …
- seetõttu ei saa väita, et {autori} {aasta} eeldused kehtiksid ka {mille} puhul
Varasemale uurimistööle viitamine – nõustumine
{Ava loetelu}
- siinse töö autor nõustub pigem nende uurijatega, kes …
- töö autori arvates on {autor} {aasta} tabavalt märkinud, et …
- kuigi …., nõustub siinse töö autor {autoriga} {aasta} selles osas, et …
- siinse töö autori vaated on lähedased {autorile} {aasta}
- ka siinse töö autor leiab, et tegemist on …
- nagu on välja toonud {autor} {aasta}, leiab ka siinse töö autor, et …
- ka siinse töö autor ei näe vahet …
- {autor} {aasta} käsitlus kattub suures osas siinse töö autori arusaamaga {millest}
- samuti on autori arvates tõene {autor} {aasta} väide, et …
Meetodi kirjeldus – meetodi rakendamise eesmärk
{Ava loetelu}
- selleks et saada vastust teisele uurimisküsimusele {mille} kohta, tehti {mis} programmiga {mis} test
- {mis meetodi} rakendamisel on võimalik hinnata peale {mis} markerite ka neid, mis …
- selleks et saada ülevaade {mille} olemusest, rakendati {mis} meetodit
- töös kasutati {mis} kihtide valmistamiseks {mis} meetodit
- siinses töös on {mida} analüüsitud kriitilise diskursuseanalüüsi abil
- intervjuude eesmärgiks oli uurida {kelle} tegevust {mille} koostamisel
- et hinnata {mida}, oli intervjuu üks osa ka {mis}
- seda meetodit kasutades on võimalik saavutada {mis}
- selle {meetodi} abil on võimalik hinnata nii {mida}, {mida} kui ka {mida}
Meetodi kirjeldus – andmete kirjeldamine
{Ava loetelu}
- allikatena kasutatakse projekti {pealkiri} raames kogutud materjale
- töö empiirilises analüüsis on kasutatud {mis} projekti raames läbi viidud {mis} küsitluse tulemusi
- töö on koostatud {mis} võrgustiku kogutud andmete põhjal
- töös kasutatud proovid koguti 11. –14. juunil 2012 aastal {kust}
- töös kasutati poolstruktureeritud intervjuudega kogutud andmeid
- töös on kasutatud {mille} seire käigus kogutud andmeid ja riiklikke {mis} registreid
- kogutud andmed olid töötlemiseks ja analüüsimiseks sobivad, kuna …
- andmed annavad hea ülevaate {millest}
- kogutud andmed võimaldavad teha järeldusi {mille kohta}
- on tõenäoline, et siinsesse töösse ei ole kaasatud kõik {mis kogumi esindajad}, sest …
- töös kasutatud andmed pärinevad {mis} andmebaasist
Meetodi kirjeldus – valimi kirjeldamine
{Ava loetelu}
- katserühma valimi moodustasid 47 {last} (30 tüdrukut ja 17 poissi)
- intervjuud viidi läbi nii {kellega} kui ka {kellega}
- siinses töös on lähema vaatluse all 14 {mida}, mille hulgast valiti {mis} analüüsideks 10
- intervjuud viidi läbi {kellega}, {kellega}, {kellega} ja {kellega}
- {mitmel} juhul oli tegemist {kellega}, {mitmel} juhul {kellega} ja {mitmel} juhul ei olnud võimalik kindlaks tea, kas …
- uuring viidi läbi {mis} maakonna ühe kooli {mis klassi} õpilaste (n = 23) seas, kellest 10 olid tüdrukud ning 13 poisid
- valimi suurus oli 953 ja see koosnes {mis piirkonna} 15-74-aastastest elanikest
- tegemist oli mugavusvalimiga, mis moodustati {mis} projektis osalenud koolide seast
Meetodi kirjeldus – andmete analüüsimine
{Ava loetelu}
- selle töö kontekstis olulised mõtted tähistati vastavate koodidega
- lisaks märkisin ära, kui oli tegemist {millega}, et näha, kas need käituvad mingil viisil erinevalt
- selle kategooria alla kuuluvad näited, kus vastaja on kirjutanud, et …
- selleks et näha, kas erinevused keskmistes hinnangutes on {mille} lõikes olulised, viidi iga {mille} korral läbi {mis] analüüs
- et näha, kas ja mil määral erinevad {mis}, koostati {mille} ja {mille} jaoks {mis} mudelid
- et näha {mida}, analüüsiti {mida} kvantitatiivse {mis meetodiga}
- selleks et saada teada, kumb sugu tunneb paremini ära {mida}, võrreldi {mida} rühmiti
- selleks et saada teada, milline on {mille} mõju {millele}, on vaja leida {mis}
- {mille} määramisel kasutati {autori} et al. {aasta} välja töötatud vahemikke
- tulemuste täpsust on võimalik hinnata hiljem {mis meetodiga}
Meetodi kirjeldus – mõõtevahend
{Ava loetelu}
- {mille} hindamiseks kasutati {autori} et al. {aasta} välja töötatud vaatlusvormi
- küsimustikud töötas välja siinse töö autor
- ankeedi kohandas ja tõlkis eesti keelde töö autor
- nagu varasemates selleteemalistes uurimustes {viited}, on ka siin {mille} mõõtmiseks kasutatav instrument koostatud {mille} põhjal
- {mille} hindamiseks kasutati katsealuste subjektiivset hinnangut {mis} skaalal
- et saada küsimustiku abil üksikasjalikke vastuseid, kasutati nii suletud, avatud kui ka valikvastustega küsimusi
- samade küsimuste abil on {mis} operatsionaliseeritud ka siinses töös
- uuring viidi läbi kahest osast koosneva ankeetküsitlusena. Esimeses osas esitati küsimusi {mille} kohta, teises osas …
- need küsimused aitavad kindlaks teha, kas …
- selle küsimustiku abil on võimalik hinnata {milles} tingitud riski vastavalt …
- siinses uuringus rakendatud {mis} töötati välja varasemate uurimuste {mille} põhjal
- kasutati ankeetküsitlust (vt lisa 1), mille küsimused koostas töö autor
Meetodi kirjeldus – kriitika
{Ava loetelu}
- selle meetodi puuduseks on asjaolu, et …
- loomulikult tuleb arvesse võtta andmestiku hõredust
- samas tuleb arvesse võtta, et {mis} võis olla {uuritavatele} tuttav, mis võis tulemusi mõjutada
- tuleb arvestada, et andmebaasis kajastuvad ainult {kelle} andmed
- selles töös kasutatud andmete põhjal ei saa välistada {mida}
- {ühe uuritava rühma} vastuseid ei saa pidada kasutuskõlblikuks, sest …
- siinkohal on aga oluline märkida, et {mis} sarnanevad pigem {millele}, seetõttu pole {mille} piirid nii selged
- esiteks polnud uuritavad teemadest huvitatud ja sellest tulenevalt kasutasid intervjueeritavad liigselt {mida}
- viimasena paluti {kellel} hinnata {mida}. Ka seda näitajat ei saa pidada objektiivseks, sest …
Meetodi kirjeldus – metodoloogiline valik
{Ava loetelu}
- seega on siinse töö eesmärkide saavutamiseks sobivaim just kvalitatiivne analüüsimeetod
- {autori} et al. {aasta} raamistikku kuulusid veel {mis} dimensioonid, mis on siinse töö autori kohandatud mudelist välja jäetud
- kuna minu eesmärk oli uurida {mida}, siis jätsin analüüsitavast materjalist välja {mille}
- töös kasutati {mis} meetodit, mis võimaldab {mida} kiirelt, mugavalt ja kulutõhusalt
- lähtuvalt varasematest uurimustest ja andmete iseloomust otsustas siinse töö autor kasutada {mis} mudelit
- selle töö raames ei olnud see võimalik ja {mille} saavutamiseks otsiti teisi viise
- kuigi varasemas uurimistöös on rakendatud {mida}, on autori arvates soovitatav kasutada {mis} testi
- on leitud, et kõige tõhusam vanus {mille jaoks} on {mis} {viide}, mistõttu uuritakse siinses töös just …
- siinses töös kasutati {mille} määramisel {autori} välja töötatud {mis} klassifikatsiooni
- edasise andmetöötluse lihtsustamiseks teisendati {mis}{milleks}
- et hinnata {mille} määramisel tekkivat süstemaatilist viga, kasutati siinses töös {mis} meetodit
- seetõttu on mudelisse kaasatud muutujad, mis mõjutavad varasemate uurimuste järgi {mida} {viited}
- kuna siinse töö eesmärk on kõrvutada {mida} ja {mida}, mitte aga …, on mitu kategooriat omavahel ühendatud
Meetodi kirjeldus – pilootuuring
{Ava loetelu}
- pärast {mida} tegin pilootkatse {mis rühmaga}, et näha, kas {mis rühma esindajad} saavad küsimustest aru
- pilootintervjuuga kontrolliti küsimuste mõistetavust
- pilootintervjuus selgitati välja küsimuste kava täpsustamise vajadus
- pilootuurimus oli vajalik selleks, et näha, kas küsimusi mõistetakse ühtmoodi
- eelkatse oli vajalik selleks, et teha kindlaks teha, et stiimulid on arusaadavad
- pilootuurimuse põhjal intervjuu kavasse olulisi muudatusi ei tehtud
Meetodi kirjeldus – protseduur
{Ava loetelu}
- selleks, et saada ülevaadet informandi {millest}, toimus uurimuse esimeses etapis vestlus
- enne sekkumist juhendas töö autor vaatlusalust {milles}
- harjutus näidati katseisikutele ette uurija poolt
- {mis} kanti objektidele {mis} meetodiga pöörlemiskiirusel {mitu} pööret minutis
- testitava seadme parameetreid mõõdetakse {mis tingimustel}, et näha, kas ja millisel moel häirib {mis} seadme funktsionaalsust
- kontrollisin {mille} ja {millega}, et näha, kas {katseobjekt} on asendunud {millega}
- selleks, et saada tervet ja siledat {mida}, tehti objektile mitmeid modifikatsioone
- {kelle} arvukust hindamiseks viidi läbi eksperiment, mis toimus {kus} {mis aasta} suvel
- testi kestus oli {mitu} minutit, mille puhul võib oletada, et {mille} näitajad on maksimaalsel tasemel
- {mille} korjas töö autor kokku iga koolipäeva lõpus
- uuringu lõpus vastasid uurija välja valitud õpilased küsimusetele (vt lisa 5)
- kolm intervjuud viidi läbi telefonivestlustena ja kaks intervjuud asutuses kohapeal
- Intervjuud viidi läbi uuritavate loomulikus keskkonnas
- enne intervjuu toimumist saadeti küsimused {kellele} tutvumiseks
- intervjuude alguses tutvustas autor veel kord uurimuse eesmärke
- kõik intervjuud toimusid eraldi ruumis
- intervjuud viidi läbi iga osalejaga eraldi
- objektiivsuse tagamiseks küsiti kõigilt intervjueeritavalt samu küsimusi
- uuritavate vastused protokolliti (vt lisa 1)
- intervjuud viidi läbi {mis aasta} jaanuari alguses
- intervjuud viidi läbi klassiruumis, kus ei viibinud samal ajal kõrvalisi isikuid
- intervjuud salvestati diktofoniga ning hiljem transkribeeriti täies ulatuses
- transkribeeritud intervjuud loeti läbi ning materjalist moodustati põhi-ja alakategooriad
- nii {mis rühmas} kui ka {mis rühmas} tehti samad testid, mis viidi läbi võimalikult sarnastes tingimustes
- uurimuse teises osas, mis viidi läbi kaks kuud hiljem, osales {mitu} õpilast
- seejärel kontrollitakse, et {mille} ja {mille} vahele ei jääks sündmusi, mis võiks tulemust mõjutada
- siinses töös kasutati vaatlusi {mis piirkonnast}, mida sel perioodil oli seiratud vähemalt kolm korda
- töös kasutatakse olemasolevaid {mida}, mida on vajadusel kohandatud
- siinse uuringu raames viidi hindamised läbi ajavahemikus …
- hindamine kestis ligikaudu …
- uuring viidi läbi {mille} põhjaosas {mis piirkonnas}
- uuringu käigus tehti kaks eksperimenti − eksperiment {kus} ja {kus}
- esimene uuring viidi läbi {mis aja jooksul} enne teist uuringut
- uuringus paluti {kellel} anda hinnang {millele} arvestades {mida}
Infograafikale viitamine
{Ava loetelu}
- joonisel N on esitatud {mille} ja {mille} osakaalud
- joonisel on esitatud üks võimalik {mille} mudel
- joonisel N on esitatud A ja B rühma erinevused {milles}
- joonisel N on kujutatud {mille} sagedus aastatel {mis–mis}
- joonisel on kujutatud {mis instrumendiga} tehtud pildid katseobjektidest
- joonisel N on kujutatud tulemused {mille} kategooriate lõikes
- joonisel N on näha meeste ja naiste hinnangud väitele, et
- joonisel N on näha tunduvalt rohkem kõrvalekaldeid {millest}
- joonisel N on näidatud uuringus osalenud {kelle} jagunemine {mille} alusel
- joonisel N on näidatud {mille} komponendid ja nende jagunemine
- joonisel N on toodud {mille} ristlõige
- joonisel N toodud mikrofotol on näha, et …
- joonisel N on toodud välja seos {mille} ja {mille} vahel
- joonisel on välja toodud {mis} aastatel {mis–mis}
- joonisel N on välja toodud {mille}, {mille} ja {mille} omavaheline seos
- joonisel N on välja toodud {mille} peamised sihtrühmad
- {mille} profiilid on toodud joonisel N
- {mille} aeg koos sooliste erinevustega on toodud joonisel N
- {mis} gruppides sellist seost ei ilmnenud (vt joonis N)
- {mille} tõenäosuslik jaotus on esitatud joonisel N
- kui vaadata {mida}, siis jooniselt N on näha, et …
- vaadates joonist N näeme, et uuritava {mille} mõjud {millele}
- jooniselt on näha, et {mis} koosneb kahest {millest}
- graafikult on näha, et {mis} on kuni neli korda kõrgem kui {mis}
- valemist N on näha, et {mis} ei sõltu {millest}
- tabelis N on näha, et suurima toimega on {mis}
- diagrammilt on näha, et vahe {mille} ja {mille} vahel on …
- tabeli N põhjal võib järeldada, et …
- {mis} on näha joonisel N
- vaadates usalduspiire joonisel N, on näha, et …
- joonise vasakpoolsel osal on {millega} kujutatud {mida}
- vasakpoolsel joonisel on kujutatud {mis}
- ka sellel joonisel on näha, et {mille} vahel väga suuri erinevusi ei ole
- mõlemal joonisel on näha, et …
- tabelite 5 ja 10 põhjal võib öelda, et …
Lisale viitamine
{Ava loetelu}
- programmi lähtekood on toodud lisas N
- {mille} tegurid on toodud lisas N
- {mille} väärtused on toodud lisas N
- {mille} täielik loetelu on toodud lisas N
- {mille} keskmised väärtused ja standardhälbed on toodud lisas N
- küsitluse ankeet on toodud lisas N
- intervjuu küsimuste kava on toodud lisas N
- {mis} ja {mis} kaardid on toodud lisas N
- 22 küsimusest koosnev ankeetküsitlus (vt lisa 1)
- {mille} uurimine pildi alusel (vt näidiseid lisas 6)
Tulemuste esitamine
{Ava loetelu}
- uuringu tulemused näitasid, et …
- analüüsides {kelle} vastuseid on näha, et …
- säilinud allikatest on näha, et …
- {mis} spektrilt on selgelt näha {mis}, mis tähistavad …
- analüüs näitas, et {mille} põhiline faktor oli {mis}
- kriminaalasjade analüüs näitas, et …
- esialgne faktoranalüüs näitas, et …
- korrelatsioonianalüüs näitas, et {mis} on positiivselt seotud {millega}
- ühefaktoriline dispersioonanalüüs näitas, et …
- molekulaarne analüüs näitas, et …
- spektraalanalüüs näitas, et …
- esialgne andmeanalüüs näitas, et …
- lisaks leiti, et {mille} tulemus oli tihedalt seotud {millega}
- lisaks leiti, et {mis} oli seotud {millega} {mis} testis (p<0,05)
- samuti on omavahel seotud tähendused {mis} ja {mis}
- lisaks näitas uurimus, et olulist vahet {kelle} ja {kelle} vahel ei ole
- leiti, et {kellel} oli {mis} oluliselt väiksem kui kontrollrühmal
- samuti leiti, et …
- analüüsist selgus, et …
- korrelatsioonianalüüsist selgus, et …
- artiklite analüüsist selgus, et …
- intervjuude käigus selgus, et …
- katsete käigus selgus, et {mis} ei mõjuta {mida} ega {mida}
- uuringus avaldus positiivne seos {mille} ja {mille} vahel
Tulemuste esitamine – võrdlemine
{Ava loetelu}
- poiste ja tüdrukute vanuse vahel ilmnes statistiliselt oluline erinevus
- statistiliselt oluline erinevus (p < 0,01) ilmnes {kelle} ja kelle keskmiste tulemuste vahel
- statistiliselt oluline erinevus (p < 0,05) eri rühmade vahel ilmnes vaid {mis} skaalal
- eksperimentaal- ja kontrollrühma vaatlusaluste vahel esines oluline erinevus {milles}
- ent {mille} ja {mille} vahel statistiliselt olulist seost ei leitud (p > 0,05)
- samuti ei leitud statistiliselt olulisi seoseid {mille} ja {mille} vahel
- {kelle} ja {kelle} vahel ei esinenud märgatavaid erinevusi {mille}, {mille} ja {mille} arengus
- selles testis ei leitud rühmade vahel statistiliselt olulisi erinevusi
- {kelle} ja {kelle} vahel ei esinenud hii-ruut-testi järgi olulisi erinevusi {milles}
- statistiliselt olulisi seoseid kõnealuste näitajate vahel ei esinenud
- tabelist N nähtub, et suuri erinevusi eri vanuserühmade vahel ei ole
- tabelist N on näha, et {mille} puhul statistiliselt olulist vahet ei leitud
- võrreldes uurimistulemusi enne ja pärast sekkumist, ei leitud statistiliselt olulist erinevust
- esialgsete tulemuste põhjal olulist erinevust katserühma ja platseeborühma vahel ei esine
- naiste ja meeste vahel ei esinenud {milles} olulist erinevust ei I ega ka II uuringul
- rühmade vahel ei esinenud statistiliselt olulisi erinevusi üheski mõõdetud parameetris
- ometi selgub andmeanalüüsist, et {kelle} ja {kelle} vahel ei esinenud statistiliselt olulisi erinevusi {milles}
- kuigi võiks arvata, et …, siis statistiliselt olulisi erinevusi kahe grupi vahel ei esinenud
- teistes näitajates olulisi erinevusi rühmade vahel ei esinenud
Tulemuste esitamine – seostamine varasema uurimistööga
{Ava loetelu}
- {mis tulemus} on kooskõlas {autor} {aasta} analüüsi tulemustega, mille järgi on …
- samasugune tulemus ilmnes ka {autor} et al. {aasta} uuringus
- vastakaid arvamusi koguti {mis sihtrühmalt} ka {autor} et al. {aasta} uuringus, kus …
- ka siinse magistritöö tulemuste analüüsis ei leitud statistiliselt olulisi erinevusi {kelle} vahel
- sarnaselt siinse uuringu tulemustega vähenes {mis} ka {autor} et al. {aasta} uuringus
- see leidis kinnitust ka {autor} et al. {aasta} uurimuses, kus näidati, et …
- ka siinse töö tulemused näitasid samasugust tendentsi
- sarnane tendents ilmnes ka selle töö tulemustes
- seega kinnitasid ka siinse töö tulemused {kelle} {aasta} kaudset järeldust, mille kohaselt …
- mitmetest uuringutest {viited} on selgunud, et … Ka siinse uuringu tulemused kinnitavad, et …
- seda kinnitavad ka {mis} ekspertide hinnangud, mille järgi on …
- võrreldes siinseid andmeid {autor} {aasta} uurimusega, on näha, et …
- kui võrrelda siinse bakalaureusetöö tulemusi {autor} ja {autor} {aasta} uurimusega, saab välja tuua nii sarnasusi kui ka erinevusi
- nimetatud {mida} ei toonud välja {autor} ja {autor} {aasta} uurimuses ükski küsitletutest
- vastupidiselt {autor} & {autor} {aasta} uurimusele, kus statistiliselt olulist seost {mille} ja {mille} vahel ei leitud, näitavad siinse töö tulemused …
Tulemuste esitamine – seletamine
{Ava loetelu}
- üheks seletuseks võib olla see, et …
- üheks seletuseks nendele tulemusele võib olla see, et …
- võimalik, et … ja sellest tulenevalt on seos negatiivne
- üks võimalikke põhjendusi, miks … , võib olla see, et …
- {mille} esinemise põhjuseks võib olla see, et …
- soolise erinevuse põhjuseks {milles} võib olla see, et tüdrukud …
- töö autori arvates võib siinkohal põhjuseks olla asjaolu, et …
- seega võib oletada, et {mis} ei säili mitte seetõttu, et … ,vaid seetõttu, et …
- võib oletada, et {mille} ja {mille} negatiivses seoses avaldub {mis}
- võib oletada, et … , kuid tulemused ei anna statistilist usaldusväärsust
- üllatuslikuks osutusid tulemused, mis näitasid, et …
- töö autori jaoks mõnevõrra üllatav {mis} vastuse andnute osakaal
- {autor} {aasta} põhjendab seda küll {millega}, kuid ei saa välistada, et …
- tulemuste tõlgendamisel ei saa välistada võimalust, et …
- seetõttu ei saa välistada, et {mis} võib olla tingitud {millest}
Tulemuste esitamine – tulemuste tõlgendamine
{Ava loetelu}
- {mille} väärtustest on näha, et {mis} on {mis tingimustes} aktiivsemad kui {mis}
- pealiskaudne pilk andmetele näitab {mida} ja seda kinnitab ka statistiline analüüs
- intervjuude põhjal võib öelda, et …
- mõlemas rühmas alanes märgatavalt {mille} tase, mis näitab, et …
- {mis} kordaja oli langenud väärtuseni {arv}, mida võib pidada keskmisest madalamaks
- Pearson´i korrelatsioonikordaja põhjal võib öelda, et …
- mudeli põhjal võib öelda, et {mis} kasvab {mitme} punkti võrra, tingimusel et …
- töö autori arvates võib {mis tulemus} viidata asjaolule, et …
- saadud skoorid olid madalamad kui {mis}, mis viitab sellele, et …
- ka kontrollrühmas paranes {mis} vähesel määral, mis viitab sellele, et …
- kuna enamasti veedavad {kes} {kellega} rohkem aga, siis võib arvata, et …
- võib arvata, et tulemusi saab üldistada {mis} piirkonnale, kuid mitte tervele Eestile
- võib arvata, et see on ka üheks põhjuseks, miks {kes} eelistavad {mida}
- arhiivimaterjalide põhjal võib öelda, et …
- töö autori arvates võis {mis} olla suurem, kuna …
- kuna … , ei tundu ka see seletus töö autori arvates tõenäoline
- katsetulemuste põhjal ei saa väita, et {mis} mõjutavad {mida}
- korrelatsioonianalüüsist ei tulnud selgelt välja, kas {mis} on üks peamisi tegureid {milles}
- tabelis toodud andmete alusel ei saa siiski põhjalikke üldistusi teha, kuna …
- kirjeldatud tulemuste põhjal ei saa kindlalt väita, et …
Tulemuste esitamine – hüpoteeside kontrollimine
{Ava loetelu}
- seega leidis kinnitust ka hüpotees, et …
- eelnevale tuginedes leiab osaliselt kinnitust ka magistritöö neljas hüpotees, mille järgi …
- töö kolmas hüpotees, mille kohaselt …, leidis samuti kinnitust, kuid katse tulemustest ei selgu, kas …
- seega vaid ei leidnud vaid {mis rühmas} kinnitust esimene hüpotees, mis puudutas {mille} seost {millega}
- hüpotees {mille} negatiivsest seosest {millega} ei leidnud kinnitust
- hüpotees, et {kelle} hinnangud {mis} skaalal on kõrgemad kui {kellel}, ei leidnud kinnitust
- viimane hüpotees, et …, ei leidnud kinnitust
Tulemuste esitamine – järeldamine
{Ava loetelu}
- andmete põhjal saab väita, et …
- see tulemus on kooskõlas {millega}, mis näitab, et …
- tulemustest järeldub, et {mille} mõju võib olla positiivne
- dokumentide põhjal võib järeldada, et ka …
- eeltoodud kommentaaride põhjal võib järeldada, et suurem osa {kellest} peab {mida} tähtsaks
- tulemuste põhjal võib järeldada, et {mis} on võrdelises seoses {millega} ja pöördvõrdelises seoses {millega}
- intervjuude põhjal võib järeldada, et kõige sagedamini on {mille} ilminguid {kus}
- uuringu vältel ei avaldanud {mis} {millele} mingit olulist mõju, millest võib järeldada, et …
- olulisi erinevusi rühmade vahel ei esinenud, millest võib järeldada, et …
- parema tulemuse saavutasid {kes}, millest võib järeldada, et …
- samas kattub {mis} {millega}, millest võiks järeldada, et …
- leiti, et …, millest võib järeldada, et …
- sellest järeldub, et {millel} võib olla nii positiivseid kui ka negatiivseid mõjusid
- seega ei saa väita, et {mis} ja {mis} mõjutab {mida}
- seega ei saa väita, et {mis} test oleks {mille} poolest ebatäpsem kui {mis} uuringud
- uuringu tulemuste põhjal ei saa väita, et {mis} on märgatavalt parem kui {mis}
- sellegipoolest ei saa väita, et üks {tegi midagi} kiiremini kui teine
- katsetulemuste põhjal ei saa väita, kas {mis} ja {mis} mõjutavad {mida}
- uuringu tulemuste põhjal ei saa väita, et {mis} on märgatavalt paremad kui {mis}
- sama ei saa väita aga {mille} kohta
- seega ei saa väita, et {miski} oleks vasturääkiv
- siinse analüüsi põhjal ei saa seda väita, kuna …
- tulemuste põhjal ei saa kindlameelselt väita, et …
- praeguseks kogutud katsetulemuste põhjal ei saa seda kindlalt väita
- nii vähese materjali põhjal ei saa kindlaid väiteid esitada, kuid oletatavasti …
- seega võib öelda, et {millel} on positiivne mõju {kelle} {mis} probleemide lahendamisele
- seega võib öelda, et {mis} ja {mis} on {mille} omandamise olulisteks kriteeriumiteks
- seega võib öelda, et {mis} on {mille} puhul seaduspärane