Sisuosa

[accordion clicktoclose=”true”]


[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – kirjeldav
{Ava loetelu}”]

  • {mis aastal} läbi viidud {mis} uuring võimaldas esmakordselt empiiriliselt analüüsida {mida}
  • üks olulisemaid selleteemalisi uurimusi on {autor aasta} väitekiri, kus on vaadeldud …
  • {mis teemal} on viimastel aastatel valminud ka kaks magistritööd …
  • {autor} et al. {aasta} viisid läbi uuringu {kelle} seas
  • {autori} et al. {aasta} uuringus uuriti inimeste teadlikkust {millest}
  • eespool on olnud juttu {millest}, kuid täpsemalt on uuritud ka {mille} mõju just {kellele} {viited}
  • {mille} mõju on uuritud ka {mis sihtrühmal}, kus selgus, et … {viide}
  • {mille} seost {mille} ja {millega} on uuritud ka {mis} ka {mis} testiga {autor aasta}
  • lisaks {mille} mehhanismidele on uuritud ka {mille} seost {mille} ja {millega}
  • seda küsimust lahati {autori} et al. uuringus, mille käigus vaadeldi {keda} eesmärgiga võrrelda {mida}
  • {autori} et al. {aasta} uuringus osales {mitu} {mis eriala esindajat}, kellest {mitu} olid mehed ja {mitu} naised
  • samasugust metoodikat kasutati ka {autori} et al. {aasta} uuringus, mis keskendus {millele}
  • uuringus osales {mitu} {mis} kriteeriumide alusel diagnoositud {mis} patsienti vanuses {mitu} aastat
  • erinevad uuringud on tõestanud {mille} positiivset mõju {kellele} {viited}
  • {mille} seosed {millega} on enamasti nõrgad, kuid uuringud on saanud erinevaid tulemusi
  • viimastel aastatel on {mille} leidmiseks kasutatud põhiliselt {mis} lähenemist

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – eesmärgi järgi
{Ava loetelu}”]

  • {autor} et al. {aasta} uuringu eesmärk oli hinnata {mille} mõju {kellele}
  • {autor} et al. {aasta} viis läbi metaanalüüsi, mille eesmärk oli hinnata {mille} efektiivsust
  • nende uuringu peamine eesmärk oli hinnata {mille} mõju {millele}
  • uuringu eesmärk oli hinnata, kas {mis} vähendab {mida}
  • {autor} et al. {aasta} uuringu eesmärk oli hinnata {mille} mõju {millele} {kelle näitel}
  • selle uurimuse eesmärk oli selgitada välja {mille} sõltuvus {millest}
  • {kus} viidi läbi uuring {autor} jt {aasta}, mille eesmärk oli selgitada välja {kelle} hoiakud {mille} suhtes
  • {autori} ja {autori} {aasta} eesmärk oli uurida {mille} efektiivsust {mille} ravis
  • {autori} ja {autori} {aasta} katse eesmärk oli uurida {mille} mõju {millele} {mis tingimustel}
  • {autor} et al. {aasta} viisid läbi uuringu, mille eesmärk oli vaadelda {kelle} kohanemist {millega}
  • {mis} aastal avaldati uuring, mille eesmärk oli välja selgitada {mille} esinemine {kus}
  • {autor} et al. {aasta} koostas uuringud, kus osales {mitu inimest}, ning mille eesmärk oli välja selgitada {mida}
  • sellest ajendatuna koostas {autor} {aasta} uuringu, mille eesmärk oli välja selgitada samaaegse {mille} ja {mille} mõju {millele}
  • nende eesmärk oli anda ülevaade {mille} rollist läbi ajaloo ning määratleda {mille} funktsioon tänapäeval
  • {autor} et al. {aasta} viisid {kus} läbi uuringu, mille eesmärk oli analüüsida {mida}
  • {mis aastal} läbi viidud uuring {autor} et al., mille eesmärk oli hinnata {mille} mõju {kellele}, jagas vaatlusalused {mitmesse} rühma

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – tulemuste järgi
{Ava loetelu}”]

  • Varasemad uuringud on näidanud, et … ({autor} jt {aasta})
  • {autori} et al. {aasta} uuringus, kus käsitleti {mille} põhjuseid, toodi enim välja {mida}
  • {autori} et al. {aasta} uuringus leiti, et {kelle} erinevused {mis} skaalal olid koguni 66% tõenäosusega poiste kasuks
  • Leiti, et naised saavutasid {mille} äratundmisel paremaid tulemusi kui mehed
  • erinevad uuringud on näidanud,  et {kes} on {mille} poolest aktiivsemad kui {kes} {viited}
  • {autori} {aasta} uuring näitas, et … . Peale selle leiti, et …
  • {mille} ja {mille} vahel kehtib {autori} et al. {aasta} uuringus välja toodud seos
  • {autori} ja {autori} {aasta} {kus} läbi viidud uuringu tulemused näitasid, et …
  • {autori} et al. {aasta} läbi viidud uuringu tulemused aga ei näita, et {mis} suurendaks {mida}
  • uuringus leiti, et see on {mille} tekkepõhjuseks täiskasvanutel ja eakatel
  • uuringus leiti, et {mis} ja {mis} moodustasid vastavalt 30% ja 70% kogu {mille} vajadusest
  • {mis} meetodite abil on näidatud {autor} {aasta}, et {mis} on tunduvalt suurem, kui varem arvatud
  • {kus} läbi viidud uuringus {autor} {aasta} leiti, et …
  • {autor} {aasta} uuris {mille} esinemist {kus} ning leidis, et …
  • uuringute tulemused on näidanud, et {mis} ei mõjuta {mida}, vaid vähendab {mille} tajumist {kelle} poolt {autor} {aasta}
  • paljude uuringute (vt nt {autor} {aasta}) tulemused on näidanud, et {mille} manustamine võib parandada {mida}
  • uuringud näitavad, et {mis} on nüansirikkaim meetod {mille} hindamiseks {autor} {aasta}
  • {autor} et al. {aasta} on leidnud, et …
  • mitmed maailma eri paigus läbi viidud uuringud {autor} {viide} {autor} {viide}; {autor} {viide} on näidanud, et …
  • on näidatud, et mida suurem on {mis}, seda väiksem on {mis} {autor} {aasta}
  • {mille} uuringud näitavad, et {kes} esitavad {mille} iseloomustamiseks üle {mitme} {mis} kategooria
  • nimetatud raportis jõuti järeldusele, et …
  • {autor} et al. {aasta} uuringus selgus, et {mis} on negatiivses korrelatsioonis {millega}
  • hilisemas uuringus leidis {autor} {aasta}, et …
  • lisaks on leitud ka seoseid {mille} ja {mille} vahel
  • lisaks on leitud, et {mis} ohustab rohkem naisi kui mehi {autor} {aasta}
  • {autor} jt (avaldamiseks esitatud) on sama materjali põhjal uurinud {mida} ning leidnud, et …
  • {mitu} nädalat kestnud uuringus leiti, et {mis} vähendasid {mille} riski {mitu} protsenti
  • {autori} uurimustest {aasta} tuleb välja, et mitmed {kes} on arvamusel, et …
  • eri uuringute põhjal tehtud metaanalüüs {autor} et al. {aasta} näitas, et …
  • {autor} ja {autor} {aasta} leidsid, et {mille} ja {mille} vahel ei ole olulist seost
  • mitmes uuringus {autor ja autor} {aasta} {autor} et al. {aasta} on selgunud, et …
  • vastavalt {autori} {mis aastal} läbi viidud uuringule on …

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – autoripõhine
{Ava loetelu}”]

  • Töö autori arvates on {autor} {aasta} tabavalt märkinud, et …
  • {autor} ja {autor} {aasta} hinnangul ei saa väita, et {mis} oleks iseloomulik vaid {kelle}
  • {mille} rakendamise eelised leidsid tõendust ka {autor} et al. {aasta} uuringus, milles osales {mitu} uuritavat vanuses {mis}
  • {autor} et al. {aasta} uuringus testiti {mitme} mees- ja {mitme} naissportlase {mida}
  • Ka {autor} 7aasata} on märkinud, et {kes} on {kelle jaoks} väärtuslikumad ja neil on väiksem tõenäosus …
  • {autor} ja {autor} on kirjutanud, et …
  • Folklorist {eesnimi + perenimi} on kirjutanud, et  …
  • Kultuuriuurija {eesnimi + perenimi} {aasta} on järeldanud, et …
  • Mainitud teemat on käsitlenud ka {autor} {aasta}, kes on kirjutanud, et …
  • kuid juba {autor} ja {autor} {aasta} on kirjutanud, et …
  • {autori} {aasta} arvates on tõenäoline, et …
  • {autor} on märkinud, et {mis tingimuse} puhul on {mis} tüüpiline
  • {autor} ja {autor} {aasta} on väitnud et …

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – teemapõhine
{Ava loetelu}“]

  • õiguskirjanduses on märgitud, et …
  • mõni aasta hilisemas uurimistöös on märgitud, et …
  • osa autoreid on seisukohal, et … {autor} {aasta}; {autor} {aasta}
  • osa autoreid, näiteks {autor} ja {autor} {aasta}, on seisukohal, et …
  • on leitud, et {mille} suurenemisega muutub {mis} raskemaks, mis on otseselt seotud {mille} kvaliteedi langusega {autor} {aasta}
  • nimetatud probleemid on otseselt seotud {mille} vähenemisega ja liigse {millega}, mis mõjutavad {mida} {autor} {aasta}

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – tõendamine
{Ava loetelu}”]

  • seda kinnitab ka tõsiasi, et … {autor}  {aasta}
  • seda kinnitab ka fakt, et {mis katseisikute} rühmas paranes {mis}, kuid mitte {mis} {autor} {aasta}
  • seda kinnitab ka {autori} {aasta} läbi viidud laiapõhjaline uuring {mis populatsioonis}, millest selgub, et …
  • seda tõendab ka {autori} {aasta} uuring {kellega}, kus {millel} on negatiivne seos {millega} (p<0,05)
  • positiivset seost {mille} ja {mille} vahel kinnitab ka {autor aasta} läbi viidud uuring
  • seda kinnitab ka {kus} läbi viidud uuring {autor} {aasta}, mille kohaselt …
  • seda kinnitab ka see, et …
  • varasemalt on tõendust leidnud väide, et  … {autor} {aasta}

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – süntees
{Ava loetelu}”]

  • seega on võimalik eelnevalt välja toodud käsitlused jagada kaheks
  • {autor} {aasta} mainib, et kuigi {autori} {aasta} nägemus {milles} on tihedalt seotud {mille} tüüpidega, ei seleta teooria seda, kuidas …
  • siinse töö autori arvates jagunevad nende lähenemisviisid kaheks
  • erinevalt eelmisena mainitud uuringust ei leidnud {autor} ja {autor} statistiliselt olulist korrelatsiooni {mille} ja {mille} vahel
  • mitmed uurimused {autor} {aasta}; {autor} {aasta}, mille eesmärk oli hinnata {mida}, on leidnud, et …
  • uurimuses {autor} {aasta}, kus {tehti mida}, leiti aga et …
  • hilisemad uuringud {autor} et al. {aasta} ja {autor} {aasta} on seda väidet kinnitanud
  • nende uurimuste põhjal võib järeldada, et  …
  • seega nende uurimuste põhjal saab väita, et ….kirjeldatud uurimuste tulemuste põhjal saab väita, et …


[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – kriitika
{Ava loetelu} “]

  • kuigi varasemalt on väidetud, et …. , ei ole siinse töö autori hinnangul tegemist {millega}
  • siinse töö autori arvates on {autor} osaliselt minetanud allikakriitilise lähenemise
  • paljude {mis} uuringute tulemusi ei saa pidada täielikult usaldusväärseks, sest …
  • autori arvates on seesugune tõlgendus ebaõige, sest …
  • siinse töö autori arvates ei tundu väidetu tõenäoline, kuna …
  • siiski pole {autori} {aasta} analüüs siinse töö autori arvates objektiivne, sest …
  • kui siiani on arvatud, et {mis} ja {mis} on omavahel seotud, lükkavad värskemad uurimused {autor} {aasta} selle ümber
  • samas ei saa siinse töö autor nõustuda {autor} {aasta} käsitlusega, mille järgi on …
  • seetõttu ei saa väita, et {autori} {aasta} eeldused kehtiksid ka {mille} puhul
  • kuigi varasemalt on väidetud, et …. , ei ole siinse töö autori hinnangul tegemist {millega}
  • siinse töö autori arvates on {autor} osaliselt minetanud allikakriitilise lähenemise
  • paljude {mis} uuringute tulemusi ei saa pidada täielikult usaldusväärseks, sest …
  • autori arvates on seesugune tõlgendus ebaõige, sest …
  • siinse töö autori arvates ei tundu väidetu tõenäoline, kuna …
  • siiski pole {autori} {aasta} analüüs siinse töö autori arvates objektiivne, sest …
  • kui siiani on arvatud, et {mis} ja {mis} on omavahel seotud, lükkavad värskemad uurimused {autor} {aasta} selle ümber
  • samas ei saa siinse töö autor nõustuda {autor} {aasta} käsitlusega, mille järgi on …
  • seetõttu ei saa väita, et {autori} {aasta} eeldused kehtiksid ka {mille} puhul

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Varasemale uurimistööle viitamine – nõustumine
{Ava loetelu}”]

  • siinse töö autor nõustub pigem nende uurijatega, kes …
  • töö autori arvates on {autor} {aasta} tabavalt märkinud, et …
  • kuigi …., nõustub siinse töö autor {autoriga} {aasta} selles osas, et …
  • siinse töö autori vaated on lähedased {autorile} {aasta}
  • ka siinse töö autor leiab, et tegemist on …
  • nagu on välja toonud {autor} {aasta}, leiab ka siinse töö autor, et …
  • ka siinse töö autor ei näe vahet …
  • {autor} {aasta} käsitlus kattub suures osas siinse töö autori arusaamaga {millest}
  • samuti on autori arvates tõene {autor} {aasta} väide, et …

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – meetodi rakendamise eesmärk
{Ava loetelu}”]

  • selleks et saada vastust teisele uurimisküsimusele {mille} kohta, tehti {mis} programmiga {mis} test
  • {mis meetodi} rakendamisel on võimalik hinnata peale {mis} markerite ka neid, mis …
  • selleks et saada ülevaade {mille} olemusest, rakendati {mis} meetodit
  • töös kasutati {mis} kihtide valmistamiseks {mis} meetodit
  • siinses töös on {mida} analüüsitud kriitilise diskursuseanalüüsi abil
  • intervjuude eesmärgiks oli uurida {kelle} tegevust {mille} koostamisel
  • et hinnata {mida}, oli intervjuu üks osa ka {mis}
  • seda meetodit kasutades on võimalik saavutada {mis}
  • selle {meetodi} abil on võimalik hinnata nii {mida}, {mida} kui ka {mida}

[/accordion-item]

[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – andmete kirjeldamine
{Ava loetelu} “]

  • allikatena kasutatakse projekti {pealkiri} raames kogutud materjale
  • töö empiirilises analüüsis on kasutatud {mis} projekti raames läbi viidud {mis} küsitluse tulemusi
  • töö on koostatud {mis} võrgustiku kogutud andmete põhjal
  • töös kasutatud proovid koguti 11. –14. juunil 2012 aastal {kust}
  • töös kasutati poolstruktureeritud intervjuudega kogutud andmeid
  • töös on kasutatud {mille} seire käigus kogutud andmeid ja riiklikke {mis} registreid
  • kogutud andmed olid töötlemiseks ja analüüsimiseks sobivad, kuna …
  • andmed annavad hea ülevaate {millest}
  • kogutud andmed võimaldavad teha järeldusi {mille kohta}
  • on tõenäoline, et siinsesse töösse  ei ole kaasatud kõik {mis kogumi esindajad}, sest …
  • töös kasutatud andmed pärinevad {mis} andmebaasist

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – valimi kirjeldamine
{Ava loetelu} “]

  • katserühma valimi moodustasid 47 {last} (30 tüdrukut ja 17 poissi)
  • intervjuud viidi läbi nii {kellega} kui ka {kellega}
  • siinses töös on lähema vaatluse all 14 {mida}, mille hulgast valiti {mis} analüüsideks 10
  • intervjuud viidi läbi {kellega}, {kellega}, {kellega} ja {kellega}
  • {mitmel} juhul oli tegemist {kellega}, {mitmel} juhul {kellega} ja {mitmel} juhul ei olnud võimalik kindlaks tea, kas …
  • uuring viidi läbi {mis} maakonna ühe kooli {mis klassi} õpilaste (n = 23) seas, kellest 10 olid tüdrukud ning  13 poisid
  • valimi suurus oli 953 ja see koosnes {mis piirkonna} 15-74-aastastest elanikest
  • tegemist oli mugavusvalimiga, mis moodustati {mis} projektis osalenud koolide seast

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – andmete analüüsimine
{Ava loetelu} “]

  • selle töö kontekstis olulised mõtted tähistati vastavate koodidega
  • lisaks märkisin ära, kui oli tegemist {millega}, et näha, kas need käituvad mingil viisil erinevalt
  • selle kategooria alla kuuluvad näited, kus vastaja on kirjutanud, et …
  • selleks et näha, kas erinevused keskmistes hinnangutes on {mille} lõikes olulised, viidi iga {mille} korral läbi {mis] analüüs
  • et näha, kas ja mil määral erinevad {mis}, koostati {mille} ja {mille} jaoks {mis} mudelid
  • et näha {mida}, analüüsiti {mida} kvantitatiivse {mis meetodiga}
  • selleks et saada teada, kumb sugu tunneb paremini ära {mida}, võrreldi {mida} rühmiti
  • selleks et saada teada, milline on {mille} mõju {millele}, on vaja leida {mis}
  • {mille} määramisel kasutati {autori} et al. {aasta} välja töötatud vahemikke
  • tulemuste täpsust on võimalik hinnata hiljem {mis meetodiga}


[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – mõõtevahend
{Ava loetelu} “]

  • {mille} hindamiseks kasutati {autori} et al. {aasta} välja töötatud vaatlusvormi
  • küsimustikud töötas välja siinse töö autor
  • ankeedi kohandas ja tõlkis eesti keelde töö autor
  • nagu varasemates selleteemalistes uurimustes {viited}, on ka siin {mille} mõõtmiseks kasutatav instrument  koostatud {mille} põhjal
  • {mille} hindamiseks kasutati katsealuste subjektiivset hinnangut {mis} skaalal
  • et saada küsimustiku abil üksikasjalikke vastuseid, kasutati nii suletud, avatud kui ka valikvastustega küsimusi
  • samade küsimuste abil on {mis} operatsionaliseeritud ka siinses töös
  • uuring viidi läbi kahest osast koosneva ankeetküsitlusena. Esimeses osas esitati küsimusi {mille} kohta, teises osas …
  • need küsimused aitavad kindlaks teha, kas …
  • selle küsimustiku abil on võimalik hinnata {milles} tingitud riski vastavalt …
  • siinses uuringus rakendatud {mis} töötati välja varasemate uurimuste {mille} põhjal
  • kasutati ankeetküsitlust (vt lisa 1), mille küsimused koostas töö autor


[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – kriitika
{Ava loetelu} “]

  • selle meetodi puuduseks on asjaolu, et …
  • loomulikult tuleb arvesse võtta andmestiku hõredust
  • samas tuleb arvesse võtta, et {mis} võis olla {uuritavatele} tuttav, mis võis tulemusi mõjutada
  • tuleb arvestada, et andmebaasis kajastuvad ainult {kelle} andmed
  • selles töös kasutatud andmete põhjal ei saa välistada {mida}
  • {ühe uuritava rühma} vastuseid ei saa pidada kasutuskõlblikuks, sest …
  • siinkohal on aga oluline märkida, et {mis} sarnanevad pigem {millele}, seetõttu pole {mille} piirid nii selged
  • esiteks polnud uuritavad teemadest huvitatud ja sellest tulenevalt kasutasid intervjueeritavad liigselt {mida}
  • viimasena paluti {kellel} hinnata {mida}. Ka seda näitajat ei saa pidada objektiivseks, sest …


[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – metodoloogiline valik
{Ava loetelu}”]

  • seega on siinse töö eesmärkide saavutamiseks sobivaim just kvalitatiivne analüüsimeetod
  • {autori} et al. {aasta} raamistikku kuulusid veel {mis} dimensioonid, mis on siinse töö autori kohandatud mudelist välja jäetud
  • kuna minu eesmärk oli uurida {mida}, siis jätsin analüüsitavast materjalist välja {mille}
  • töös kasutati {mis} meetodit, mis võimaldab {mida} kiirelt, mugavalt ja kulutõhusalt
  • lähtuvalt varasematest uurimustest ja andmete iseloomust otsustas siinse töö autor kasutada {mis} mudelit
  • selle töö raames ei olnud see võimalik ja {mille} saavutamiseks otsiti teisi viise
  • kuigi varasemas uurimistöös on rakendatud {mida}, on autori arvates soovitatav kasutada {mis} testi
  • on leitud, et kõige tõhusam vanus {mille jaoks} on {mis} {viide}, mistõttu uuritakse siinses töös just …
  • siinses töös kasutati {mille} määramisel {autori} välja töötatud {mis} klassifikatsiooni
  • edasise andmetöötluse lihtsustamiseks teisendati {mis}{milleks}
  • et hinnata {mille} määramisel tekkivat süstemaatilist viga, kasutati siinses töös {mis} meetodit
  • seetõttu on mudelisse kaasatud muutujad, mis mõjutavad varasemate uurimuste järgi {mida} {viited}
  • kuna siinse töö eesmärk on kõrvutada {mida} ja {mida}, mitte aga …, on mitu kategooriat omavahel ühendatud


[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – pilootuuring
{Ava loetelu}”]

  • pärast {mida} tegin pilootkatse {mis rühmaga}, et näha, kas {mis rühma esindajad} saavad küsimustest aru
  • pilootintervjuuga kontrolliti küsimuste mõistetavust
  • pilootintervjuus selgitati välja küsimuste kava täpsustamise vajadus
  • pilootuurimus oli vajalik selleks, et näha, kas küsimusi mõistetakse ühtmoodi
  • eelkatse oli vajalik selleks, et teha kindlaks teha, et stiimulid on arusaadavad
  • pilootuurimuse põhjal intervjuu kavasse olulisi muudatusi ei tehtud


[/accordion-item]
[accordion-item title=”Meetodi kirjeldus – protseduur
{Ava loetelu} “]

  • selleks, et saada ülevaadet informandi {millest}, toimus uurimuse esimeses etapis vestlus
  • enne sekkumist juhendas töö autor vaatlusalust {milles}
  • harjutus näidati katseisikutele ette uurija poolt
  • {mis} kanti objektidele {mis} meetodiga pöörlemiskiirusel {mitu} pööret minutis
  • testitava seadme parameetreid mõõdetakse {mis tingimustel}, et näha, kas ja millisel moel häirib {mis} seadme funktsionaalsust
  • kontrollisin {mille} ja {millega}, et näha, kas {katseobjekt} on asendunud {millega}
  • selleks, et saada tervet ja siledat {mida}, tehti objektile mitmeid modifikatsioone
  • {kelle} arvukust hindamiseks viidi läbi eksperiment, mis toimus {kus} {mis aasta} suvel
  • testi kestus oli {mitu} minutit, mille puhul võib oletada, et {mille} näitajad on maksimaalsel tasemel
  • {mille} korjas töö autor kokku iga koolipäeva lõpus
  • uuringu lõpus vastasid uurija välja valitud õpilased küsimusetele (vt lisa 5)
  • kolm intervjuud viidi läbi telefonivestlustena ja kaks intervjuud asutuses kohapeal
  • Intervjuud viidi läbi uuritavate loomulikus keskkonnas
  • enne intervjuu toimumist saadeti küsimused {kellele} tutvumiseks
  • intervjuude alguses tutvustas autor veel kord uurimuse eesmärke
  • kõik intervjuud toimusid eraldi ruumis
  • intervjuud viidi läbi iga osalejaga eraldi
  • objektiivsuse tagamiseks küsiti kõigilt intervjueeritavalt samu küsimusi
  • uuritavate vastused protokolliti (vt lisa 1)
  • intervjuud viidi läbi {mis aasta} jaanuari alguses
  • intervjuud viidi läbi klassiruumis, kus ei viibinud samal ajal kõrvalisi isikuid
  • intervjuud salvestati diktofoniga ning  hiljem transkribeeriti täies ulatuses   
  • transkribeeritud intervjuud loeti läbi ning materjalist moodustati põhi-ja alakategooriad
  • nii {mis rühmas} kui ka {mis rühmas} tehti samad testid, mis viidi läbi võimalikult sarnastes tingimustes
  • uurimuse teises osas, mis viidi läbi kaks kuud hiljem, osales {mitu} õpilast
  • seejärel kontrollitakse, et {mille} ja {mille} vahele ei jääks sündmusi, mis võiks tulemust mõjutada
  • siinses töös kasutati vaatlusi {mis piirkonnast}, mida sel perioodil oli seiratud vähemalt kolm korda
  • töös kasutatakse olemasolevaid {mida}, mida on vajadusel kohandatud
  • siinse uuringu raames viidi hindamised läbi  ajavahemikus …
  • hindamine kestis ligikaudu …
  • uuring viidi läbi {mille} põhjaosas {mis piirkonnas}
  • uuringu  käigus tehti kaks eksperimenti − eksperiment {kus} ja {kus}
  • esimene uuring viidi läbi {mis aja jooksul} enne teist uuringut
  • uuringus paluti {kellel} anda hinnang {millele} arvestades {mida}

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Infograafikale viitamine
{Ava loetelu} “]

  • joonisel N on esitatud {mille} ja {mille} osakaalud
  • joonisel on esitatud üks võimalik {mille} mudel
  • joonisel N on esitatud A ja B rühma erinevused {milles}
  • joonisel N on kujutatud {mille} sagedus aastatel {mis–mis}
  • joonisel on kujutatud {mis instrumendiga} tehtud pildid katseobjektidest
  • joonisel N on kujutatud tulemused {mille} kategooriate lõikes
  • joonisel N on näha meeste ja naiste hinnangud väitele, et
  • joonisel N on näha tunduvalt rohkem kõrvalekaldeid {millest}
  • joonisel N on näidatud uuringus osalenud {kelle} jagunemine {mille} alusel
  • joonisel N on näidatud {mille} komponendid ja nende jagunemine
  • joonisel N on toodud {mille} ristlõige
  • joonisel N toodud mikrofotol on näha, et …
  • joonisel N on toodud välja seos {mille} ja {mille} vahel
  • joonisel on välja toodud {mis} aastatel {mis–mis}
  • joonisel N on välja toodud {mille}, {mille} ja {mille} omavaheline seos
  • joonisel N on välja toodud {mille} peamised sihtrühmad
  • {mille} profiilid on toodud joonisel N
  • {mille} aeg koos sooliste erinevustega on toodud joonisel N
  • {mis} gruppides sellist seost ei ilmnenud (vt joonis N)
  • {mille} tõenäosuslik jaotus on esitatud joonisel N
  • kui vaadata {mida}, siis jooniselt N on näha, et …
  • vaadates joonist N näeme, et uuritava {mille} mõjud {millele}
  • jooniselt on näha, et {mis} koosneb kahest {millest}
  • graafikult on näha, et {mis} on kuni neli korda kõrgem kui {mis}
  • valemist N on näha, et {mis} ei sõltu {millest}
  • tabelis N on näha, et suurima toimega on {mis}
  • diagrammilt on näha, et vahe {mille} ja {mille} vahel on …
  • tabeli N põhjal võib järeldada, et …
  • {mis} on näha joonisel N
  • vaadates usalduspiire joonisel N, on näha, et …
  • joonise vasakpoolsel osal on {millega} kujutatud {mida}
  • vasakpoolsel joonisel on kujutatud {mis}
  • ka sellel joonisel on näha, et {mille} vahel väga suuri erinevusi ei ole
  • mõlemal joonisel on näha, et …
  • tabelite 5 ja 10 põhjal võib öelda, et …

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Lisale viitamine
{Ava loetelu} “]

  • programmi lähtekood on toodud lisas N
  • {mille} tegurid on toodud lisas N
  • {mille} väärtused on toodud lisas N
  • {mille} täielik loetelu on toodud lisas N
  • {mille} keskmised väärtused ja standardhälbed on toodud lisas N
  • küsitluse ankeet on toodud lisas N
  • intervjuu küsimuste kava on toodud lisas N
  • {mis} ja {mis} kaardid on toodud lisas N
  • 22 küsimusest koosnev ankeetküsitlus (vt lisa 1)
  • {mille} uurimine pildi alusel (vt näidiseid lisas 6)

[/accordion-item]
[accordion-item title=”Tulemuste esitamine
{Ava loetelu} “]

  • uuringu tulemused näitasid, et …
  • analüüsides {kelle} vastuseid on näha, et …
  • säilinud allikatest on näha, et …
  • {mis} spektrilt on selgelt näha {mis}, mis tähistavad …
  • analüüs näitas, et {mille} põhiline faktor oli {mis}
  • kriminaalasjade analüüs näitas, et …
  • esialgne faktoranalüüs näitas, et …
  • korrelatsioonianalüüs näitas, et {mis} on positiivselt seotud {millega}
  • ühefaktoriline dispersioonanalüüs näitas, et …
  • molekulaarne analüüs näitas, et …
  • spektraalanalüüs näitas, et …
  • esialgne andmeanalüüs näitas, et …
  • lisaks leiti, et {mille} tulemus oli tihedalt seotud {millega}
  • lisaks leiti, et {mis} oli seotud {millega} {mis} testis (p<0,05)
  • samuti on omavahel seotud tähendused {mis} ja {mis}
  • lisaks näitas uurimus, et olulist vahet {kelle} ja {kelle} vahel ei ole
  • leiti, et {kellel} oli {mis} oluliselt väiksem kui kontrollrühmal
  • samuti leiti, et …
  • analüüsist selgus, et …
  • korrelatsioonianalüüsist selgus, et …
  • artiklite analüüsist selgus, et …
  • intervjuude käigus selgus, et …
  • katsete käigus selgus, et {mis} ei mõjuta {mida} ega {mida}
  • uuringus avaldus positiivne seos {mille} ja {mille} vahel

[/accordion-item]
[accordion-item title=” Tulemuste esitamine – võrdlemine
{Ava loetelu} “]

  • poiste ja tüdrukute vanuse vahel ilmnes statistiliselt oluline erinevus
  • statistiliselt oluline erinevus (p < 0,01) ilmnes {kelle} ja kelle keskmiste tulemuste vahel
  • statistiliselt oluline erinevus (p < 0,05) eri rühmade vahel ilmnes vaid {mis} skaalal
  • eksperimentaal- ja kontrollrühma vaatlusaluste vahel esines oluline erinevus {milles}
  • ent {mille} ja {mille} vahel statistiliselt olulist seost ei leitud (p > 0,05)
  • samuti ei leitud statistiliselt olulisi seoseid {mille} ja {mille} vahel
  • {kelle} ja {kelle} vahel ei esinenud märgatavaid erinevusi {mille}, {mille} ja {mille} arengus
  • selles testis ei leitud rühmade vahel statistiliselt olulisi erinevusi
  • {kelle} ja {kelle} vahel ei esinenud hii-ruut-testi järgi olulisi erinevusi {milles}
  • statistiliselt olulisi seoseid kõnealuste näitajate vahel ei esinenud
  • tabelist N nähtub, et suuri erinevusi eri vanuserühmade vahel ei ole
  • tabelist N on näha, et {mille} puhul statistiliselt olulist vahet ei leitud
  • võrreldes uurimistulemusi enne ja pärast sekkumist, ei leitud statistiliselt olulist erinevust
  • esialgsete tulemuste põhjal olulist erinevust katserühma ja platseeborühma vahel ei esine
  • naiste ja meeste vahel ei esinenud {milles} olulist erinevust ei I ega ka II uuringul
  • rühmade vahel ei esinenud statistiliselt olulisi erinevusi üheski mõõdetud parameetris
  • ometi selgub andmeanalüüsist, et {kelle} ja {kelle} vahel ei esinenud statistiliselt olulisi erinevusi {milles}
  • kuigi võiks arvata, et …, siis statistiliselt olulisi erinevusi kahe grupi vahel ei esinenud
  • teistes näitajates olulisi erinevusi rühmade vahel ei esinenud

[/accordion-item]
[accordion-item title=” Tulemuste esitamine – seostamine varasema uurimistööga
{Ava loetelu} “]

  • {mis tulemus} on kooskõlas {autor} {aasta} analüüsi tulemustega, mille järgi on …
  • samasugune tulemus ilmnes ka {autor} et al. {aasta} uuringus
  • vastakaid arvamusi koguti {mis sihtrühmalt} ka {autor} et al. {aasta} uuringus, kus …
  • ka siinse magistritöö tulemuste analüüsis ei leitud statistiliselt olulisi erinevusi {kelle} vahel
  • sarnaselt siinse uuringu tulemustega vähenes {mis} ka {autor} et al. {aasta} uuringus
  • see leidis kinnitust ka {autor} et al. {aasta} uurimuses, kus näidati, et …
  • ka siinse töö tulemused näitasid samasugust tendentsi
  • sarnane tendents ilmnes ka selle töö tulemustes
  • seega kinnitasid ka siinse töö tulemused {kelle} {aasta} kaudset järeldust, mille kohaselt …
  • mitmetest uuringutest {viited} on selgunud, et … Ka siinse uuringu tulemused kinnitavad, et …
  • seda kinnitavad ka {mis} ekspertide hinnangud, mille järgi on …
  • võrreldes siinseid andmeid {autor} {aasta} uurimusega, on näha, et …
  • kui võrrelda siinse bakalaureusetöö tulemusi {autor} ja {autor} {aasta} uurimusega, saab välja tuua nii sarnasusi kui ka erinevusi
  • nimetatud {mida} ei toonud välja {autor} ja {autor} {aasta} uurimuses ükski küsitletutest
  • vastupidiselt {autor} & {autor} {aasta} uurimusele, kus statistiliselt olulist seost {mille} ja {mille} vahel ei leitud, näitavad siinse töö tulemused …

[/accordion-item]
[accordion-item title=” Tulemuste esitamine – seletamine
{Ava loetelu} “]

  • üheks seletuseks võib olla see, et …
  • üheks seletuseks nendele tulemusele võib olla see, et …
  • võimalik, et … ja sellest tulenevalt on seos negatiivne
  • üks võimalikke põhjendusi, miks … , võib olla see, et …
  • {mille} esinemise põhjuseks võib olla see, et …
  • soolise erinevuse põhjuseks {milles} võib olla see, et tüdrukud …
  • töö autori arvates võib siinkohal põhjuseks olla asjaolu, et …
  • seega võib oletada, et {mis} ei säili mitte seetõttu, et … ,vaid seetõttu, et …
  • võib oletada, et {mille} ja {mille} negatiivses seoses avaldub {mis}
  • võib oletada, et … , kuid tulemused ei anna statistilist usaldusväärsust
  • üllatuslikuks osutusid tulemused, mis näitasid, et …
  • töö autori jaoks mõnevõrra üllatav {mis} vastuse andnute osakaal
  • {autor} {aasta} põhjendab seda küll {millega}, kuid ei saa välistada, et …
  • tulemuste tõlgendamisel ei saa välistada võimalust, et …
  • seetõttu ei saa välistada, et {mis} võib olla tingitud {millest}

[/accordion-item]
[accordion-item title=” Tulemuste esitamine – tulemuste tõlgendamine
{Ava loetelu} “]

  • {mille} väärtustest on näha, et {mis} on {mis tingimustes} aktiivsemad kui {mis}
  • pealiskaudne pilk andmetele näitab {mida} ja seda kinnitab ka statistiline analüüs
  • intervjuude põhjal võib öelda, et …
  • mõlemas rühmas alanes märgatavalt {mille} tase, mis näitab, et …
  • {mis} kordaja oli langenud väärtuseni {arv}, mida võib pidada keskmisest madalamaks
  • Pearson´i korrelatsioonikordaja põhjal võib öelda, et …
  • mudeli põhjal võib öelda, et {mis} kasvab {mitme} punkti võrra, tingimusel et …
  • töö autori arvates võib {mis tulemus} viidata asjaolule, et …
  • saadud skoorid olid madalamad kui {mis}, mis viitab sellele, et …
  • ka kontrollrühmas paranes {mis} vähesel määral, mis viitab sellele, et …
  • kuna enamasti veedavad {kes} {kellega} rohkem aga,  siis võib arvata, et …
  • võib arvata, et tulemusi saab üldistada {mis} piirkonnale, kuid mitte tervele Eestile
  • võib arvata, et see on ka üheks põhjuseks, miks {kes} eelistavad {mida}
  • arhiivimaterjalide põhjal võib öelda, et …
  • töö autori arvates võis {mis} olla suurem, kuna …
  • kuna … , ei tundu ka see seletus töö autori arvates tõenäoline
  • katsetulemuste põhjal ei saa väita, et {mis} mõjutavad {mida}
  • korrelatsioonianalüüsist ei tulnud selgelt välja, kas {mis} on üks peamisi tegureid {milles}
  • tabelis toodud andmete alusel ei saa siiski põhjalikke üldistusi teha, kuna …
  • kirjeldatud tulemuste põhjal ei saa kindlalt väita, et …

[/accordion-item]
[accordion-item title=” Tulemuste esitamine – hüpoteeside kontrollimine
{Ava loetelu} “]

  • seega leidis kinnitust ka hüpotees, et …
  • eelnevale tuginedes leiab osaliselt kinnitust ka magistritöö neljas hüpotees, mille järgi …
  • töö kolmas hüpotees, mille kohaselt …, leidis samuti kinnitust, kuid katse tulemustest ei selgu, kas …
  • seega vaid ei leidnud vaid {mis rühmas} kinnitust esimene hüpotees, mis puudutas {mille} seost {millega}
  • hüpotees {mille} negatiivsest seosest {millega} ei leidnud kinnitust
  • hüpotees, et {kelle} hinnangud {mis} skaalal on kõrgemad kui {kellel}, ei leidnud kinnitust
  • viimane hüpotees, et …, ei leidnud kinnitust

[/accordion-item]
[accordion-item title=” Tulemuste esitamine – järeldamine
{Ava loetelu} “]

  • andmete põhjal saab väita, et …
  • see tulemus on kooskõlas {millega}, mis näitab, et …
  • tulemustest järeldub, et {mille} mõju võib olla positiivne
  • dokumentide põhjal võib järeldada, et ka …
  • eeltoodud kommentaaride põhjal võib järeldada, et suurem osa {kellest} peab {mida} tähtsaks
  • tulemuste põhjal võib järeldada, et {mis} on võrdelises seoses {millega} ja pöördvõrdelises seoses {millega}
  • intervjuude põhjal võib järeldada, et kõige sagedamini on {mille} ilminguid {kus}
  • uuringu vältel ei avaldanud {mis} {millele} mingit olulist mõju, millest võib järeldada, et …
  • olulisi erinevusi rühmade vahel ei esinenud, millest võib järeldada, et …
  • parema tulemuse saavutasid {kes}, millest võib järeldada, et …
  • samas kattub {mis} {millega}, millest võiks järeldada, et …
  • leiti, et …, millest võib järeldada, et …
  • sellest järeldub, et {millel} võib olla nii positiivseid kui ka negatiivseid mõjusid
  • seega ei saa väita, et {mis} ja {mis} mõjutab {mida}
  • seega ei saa väita, et {mis} test oleks {mille} poolest ebatäpsem kui {mis} uuringud
  • uuringu tulemuste põhjal ei saa väita, et {mis} on märgatavalt parem kui {mis}
  • sellegipoolest ei saa väita, et üks {tegi midagi} kiiremini kui teine
  • katsetulemuste põhjal ei saa väita, kas {mis} ja {mis} mõjutavad {mida}
  • uuringu tulemuste põhjal ei saa väita, et {mis} on märgatavalt paremad kui {mis}
  • sama ei saa väita aga {mille} kohta
  • seega ei saa väita, et {miski} oleks vasturääkiv
  • siinse analüüsi põhjal ei saa seda väita, kuna …
  • tulemuste põhjal ei saa kindlameelselt väita, et …
  • praeguseks kogutud katsetulemuste põhjal ei saa seda kindlalt väita
  • nii vähese materjali põhjal ei saa kindlaid väiteid esitada, kuid oletatavasti …
  • seega võib öelda, et {millel} on positiivne mõju {kelle} {mis} probleemide lahendamisele
  • seega võib öelda, et {mis} ja {mis} on {mille} omandamise olulisteks kriteeriumiteks
  • seega võib öelda, et {mis} on {mille} puhul seaduspärane

[/accordion-item]

[/accordion]